آموزش؛ حلقه مفقوده رابطه انسان و رسانه «شه‌سوار» اکران می‌شود | «قیف» روی پرده سینما‌ها ابهام در سرنوشت سریال «پوکر» با سفر شهاب حسینی به آمریکا واریز هدیه روز خبرنگار ۱۴۰۳ به زودی کدام سریال‌ها در شهرک غزالی ساخته می‌شوند؟ پخش سریال «آتش و باد» از شبکه آی‌فیلم عربی ماجرای توهین به پرسپولیسی‌ها در سریال زخم‌کاری چیست؟ + ویدئو همه چیز درباره نمایش «طبقه هفتم» | مونولوگ بزرگ‌ترین چالش برای بازیگر است ناگفته‌ها و گلایه‌های فریده سپاه‌منصور، بازیگر «نون خ» کارگردان تئاتر «نبرد رستم و سهراب»: پیش‌داوری نکنیم! | این تئاتر موزیکال نیست اعلام جزئیات ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد پویانمایی ایرانی «در سایه سرو» مجوز رقابت در اسکار را دریافت کرد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ بگریز و پشت ابدیت مرگ پنهان شو گزارشی از نمایشگاه نقاشی «گوشت» در نگارخانه رادین تئاتر کودک در خراسان رضوی متولی صنفی ندارد پدرم یک کامپیوتر نبود اوهامی سخت‌تر از تیتانیوم خدا مشروطه را رحمت کند! | شاعرانی که دریغاگوی مشروطه شدند
سرخط خبرها

همه چیز درباره نمایش «طبقه هفتم» | مونولوگ بزرگ‌ترین چالش برای بازیگر است

  • کد خبر: ۲۴۳۰۶۲
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
همه چیز درباره نمایش «طبقه هفتم» | مونولوگ بزرگ‌ترین چالش برای بازیگر است
نویسنده و کارگردان نمایش «طبقه هفتم» گفت: مونولوگ بزرگ‌ترین چالش برای بازیگر است که بتواند در این بخش تمام هنر بازیگری‌اش را نشان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها نمایش طبقه هفتم در پردیس تئاتر مستقل بر روی صحنه می‌رود که تاکنون با استقبال مخاطبان همراه بوده است. این نمایش توانست با فروش ۵۹۷ بلیت در ۱۳ سانس در صدر پرفروش‌‌های تئاتر مشهد قرار بگیرد. با «هدیه برزنونی» که نویسنده و کارگردان این نمایش است، به گفتگو پرداختیم که در ادامه با هم می‌خوانیم.

هدیه برزنونی، نویسنده و کارگردان نمایش طبقه هفتم درباره استقبال مردم از این نمایش گفت: در حال حاضر به واسطه اینکه در ماه محرم هستیم و هوا بسیار گرم است، سالن‌های تئاتر مانند قبل مملو از جمعیت نیست. با نزدیک‌شدن به فصل پاییز، طبیعتاً هوا خنک‌تر شده و استقبال از تئاتر نیز بیشتر می‌شود. به دلایلی من مجبور شدم نمایش طبقه هفتم را در مرداد ماه بر روی صحنه ببرم، اما اگر موقعیت بود حتماً در بازه زمانی دیگری این نمایش را بر روی صحنه می‌بردم.

وی می‌گوید: تاکنون استقبال مردم از این نمایش بد نبوده، اما با توجه به ظرفیتی که سالن‌ها دارند، استقبال خوب نیست. استقبال در حدی است که بتوانیم هزینه‌ای را که کردیم، از آن برداشت کنیم. جمعه، هجدهمین و آخرین اجرای ما در پردیس تئاتر مستقل است.

کتاب‌های دانته تاثیر مثبتی روی زندگی من داشت

نویسنده و کارگردان نمایش طبقه هفتم با اشاره به موضوع نمایش تأکید کرد: در کودکی، کتاب‌های دانته را می‌خواندم که آن‌ها بر روی زندگی من تأثیر مثبتی داشتند. بعد از گذشت سال‌ها تصمیم گرفتم ادای دین کنم و سعی کردم ایده اولیه نمایش طبقه هفتم را از دوزخ دانته الهام بگیرم. از نام نمایش مشخص است که ما ۷ طبقه داریم که در دکور صحنه نیز ۷ پله بیانگر این اسم است. در این نمایش، بازیگر، صحنه نمایش را در اختیار ندارد و به همین واسطه میزانسن‌ها محدود و بازیگر و کارگردان دچار سختی می‌شوند، اما نتیجه‌ای که از آن به دست آمده، بسیار جذاب است. نمایش طبقه هفتم در جهنم روایت می‌شود و این نمایش اسلامیزه شده است. «صفر»، بازیگر اصلی کار بوده که صاحب ۷ طبقه است که تمام این ۷ طبقه به نوعی خودش هستند و او روح‌هایش را عذاب می‌دهد.

نمایش طبقه هفتم تیم بازیگری خوبی دارد

هدیه برزنونی درباره تیم بازیگری نمایش طبقه هفتم می‌گوید: نمایش طبقه هفتم تیم بازیگری خوبی دارد. در بین بازیگران، ما کاراولی هم داریم که به‌واسطه کاراولی‌بودن نیاز به تمرین بیشتر داشتند که حمایت و تلاش دوطرفه صورت گرفت و بعضی از بازیگران با من در نمایش «ملاقات» تجربه همکاری داشتند. به صورت رسمی، تمرین‌ها آذر سال گذشته آغاز و حدود ۸ ماه برای این نمایش تمرین داشتیم.

وی ادامه می‌دهد: از ابتدا می‌دانستم که شیوه مونولوگ برای مخاطب خسته‌کننده است، اما من اصرار داشتم که این کار به صورت مونولوگ بر روی صحنه برود. به عنوان مخاطب ترجیحم کار مونولوگ نیست؛ زیرا خسته‌کننده است. اما مونولوگ بزرگ‌ترین چالش برای بازیگر است که بتواند در این بخش تمام هنر بازیگری‌اش را نشان دهد. از تیم بازیگری‌ام راضی هستم و شاهد زحمت و تلاش آن‌ها بودم.

نویسنده و کارگردان نمایش طبقه هفتم توضیح می‌دهد: در حیطه کارگردانی نسبت به نمایش قبلی‌ام، پیشرفت را در خودم می‌بینم، اما چالش‌هایی که در این نمایش با آن‌ها مواجه شدم، بیشتر از نمایش ملاقات بود. خوشبختانه با همکاری تیم نمایش توانستیم چالش‌ها را برطرف کنیم و در حال حاضر، گروه به صورت همدلانه فعالیت می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند بر خرید بلیت نمایش «طبقه هفتم» به سایت گیشات مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->